• شنبه ١٧ تير ١٤٠٢-٠٨:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٠٥١
در گفتگو با تشکری هاشمی مطرح شد؛

افزایش سرانه فضای سبز در تهران با خروج قانونی پادگان‌ها/ از اهمیت جذب درآمد‌های پایدار تا تحقق بودجه ۱۴۰۱

عضو شورای شهر تهران درباره تحقق سقف بودجه توسط شهرداری تهران گفت: جذب منابع و مصرف آن‌ها باید در چهارچوب برنامه‌ها صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت تحقق سقف بودجه در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: بودجه باید در محدوده عددی که در شورای شهر هدف‌گذاری می‌شود محقق شود. عقب ماندن از بودجه مصوب، مطلوبیت ندارد. همچنین اگر از محدوده معین شده بیشتر جلو برویم محدودیت به بار خواهد آورد.
وی درباره تحقق بودجه ۱۴۰۱ افزود: طبیعتا محقق شدن برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این زمینه ملاک عمل است. جذب منابع و نحوه مصارف منابع بودجه باید در چهارچوب برنامه‌ها صورت بگیرد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه باید به سمت کسب درآمد‌های پایدار برویم، ادامه داد: شهرداری می‌تواند از راه‌های مختلف جذب منابع داشته باشد. اقدام مهم و ارزشمند، حرکت به سمت درآمد‌های پایدار است. درآمد‌هایی که در جهت حفظ، صیانت از شهر و همچنین از جنس بادوام و مستمر باشد. درآمد‌ها نباید به صورت تابعی پر از نوسان باشند.  
این عضو شورای شهر در پاسخ به ارزیابی از تغییر کاربری پادگان‌ها و سرنوشت آن‌ها بیان داشت: جابه‌جایی پادگان‌ها در مرحله نخست با پشتوانه قانون انجام می‌شود. خروج پادگان‌ها از شهر این فرصت را به شهر می‌دهد تا سرانه فضای سبز خودش را افزایش دهد.  
وی با اشاره به تغییر کاربری پادگان‌ها به برج‌های مسکونی اظهار داشت: اگر به جای افزایش سرانه فضای سبز در محل پادگان‌ها ساختمان ساخته شود، چیزی به شهر اضافه نشده است. تبدیل پادگان قلعه مرغی به بوستان ولایت ضمن افزودن به سرانه‌های فضای سبز، عملیاتی سازگار با محیط زیست بود.  
به گفته تشکری هاشمی، شورای اسلامی شهر تهران تا جایی که بتواند بر تغییر کاربری‌ها نظارت خواهد داشت؛ اما کمیسیون ماده ۵ تصمیم‌گیرنده اصلی این امر است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ضمن بیان اینکه از کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی انتظار نهایت دقت عمل را در تصمیم‌گیری‌ها داریم، خاطرنشان کرد: برای کسب درآمد بیشتر یا خواسته‌های مالکین نباید آسیب به شهر وارد شود. گزارش اقدامات کمیسیون ماده ۵ در شورا بررسی و مورد نظارت خواهد بود.  
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: